lördag 8 oktober 2011

Pappa & Jag = Teamwork

Hej på er söta!

Äntligen ska jag visa er vad jag och min pappa byggde häromdagen. En av er gissade faktiskt rätt, det blev en sorts tallrikshylla. Men den skulle inte sitta i köket med tallrikar utan i Litens rum.


Färdigmålad väggpanel från Byggmax. Perfekt!

 

Den målades självklart vit och genast fick Mailegkillen flytta dit tillsammans med några Elsa Beskow böcker. Hattstugan är från när maken var liten och välläst.  Klossarna är från nya serien Pumkin hos Kids concept. Tallrikshyllan har lite likhet med Ib Laursens hylla märkte jag.


De underbara uggletavlorna kommer från barntavlor.se. Härliga Sofia gör ju så fina och det blev vita ramar från Rusta.


The carrot story från danska Maileg


Babykaninen från Maileg


Tack snälla ni för tipset om vart jag hittar Maileg Abby, så roligt när man kan hjälpa varandra. Skulle precis beställa den när jag kikade in på Tradera och hittade den mycket billigare (helt ny med lappar kvar). Gissa om jag blev glad. Köpte den direkt. Hon ska få göra stora killen sällskap där på tallrikshyllan.

Idag har det tapetseras fondvägg i Litens sovrum, satt upp lister, tavlor, hyllor mm. Det som fattas är listor runt fönster och taket, sen är allt klart. Det blev så otroligt fint och jag är SUPER NÖJD. Vad det blev för tapet ska jag visa er.... snart!

Det är så roligt när det blir finare än vad man från början trott. Så blev det denna gång. Jag är så nöjd att vi valde nästan allt i vitt så man kan ha färgade och utbytbara detaljer istället. Kanon och rekommenderas verkligen.








12 kommentarer:

  1. Åh så fint, mysigt o charmigt det blir!
    Så skulle nog jag oxå tänka, det mesta i ljust/vitt så man kan byta ut istället!

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så duktiga ni är, jättefin hylla!! Du har gjort så jättemysigt till liten ;))
    kram susanne

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni gör. Tallrikshylla för böcker är så fint. Kul att du fick tag i rätt kanin till ett bra pris.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Glömde ju skriva att hyllan blev superbra!
    Va duktiga ni är!

    Ja det va ju precis det det va, kök o vi har ju med gjort vårt men ibland kan det va kul att inspireras av andras ändå!
    Till jul blir det nog att jag unnar mig en eller två istället! =)

    Kramen!

    SvaraRadera
  5. Underbart barnrum! En dröm för både barn o föräldrar att vara i. Håller med om att det är mest praktiskt med vitt, och att sedan tilllföra o förändra med olika färger. Min äldsta tös(första barnet) var myyyycket efterlängtad sfter en ganska lång o jobbig tid. Jag tror att det bidrog till att hennes första rum exploderade i rosa o blommig Laura Ashley-stil. Idag när jag ser gamla foton så mår jag nästan illa ;). Grabbarnas rum var mycket mer återhållsamma och "lugnare". Enbart leksaker o böcker bidrar ju med färg o form!

    SvaraRadera
  6. Jättefin hylla...Ha det gott i helgen! Kramis Gunilla

    SvaraRadera
  7. Hej hej!

    Vad kul...jättefin. Min man gjorde en till vårt sovrum och de är ju så fina att ha böcker i, och mailegkaniner såklart;) Kram kram

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Det ser jättefint ut! Bokhyllan är jättesnygg och den lilla Maileg-kaninen är för underbar.
    Du har gjort en jättefin trådljusstake!!!!!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  9. Hejhej

    Kanonfint. Tallrikshyllan är precis lagom "snirklig" för min smak :)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Blev så snyggt med hyllan!! Önskar dig en jättefin söndag. Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. Så himla roligt att se tavlorna på plats. Det blev så fint! :)

    Jag var inne och kikade i lördags här men så kom något emellan och jag hann aldrig att skriva en kommentar. Så himla fint med pärlsponten på väggen också.

    Stor kram!
    Sofia

    SvaraRadera
  12. Jag hade mina lampor i köksfönstret först, men nu har de flyttat in i sovrummet! :) Det är svårt det där med att hitta likadana saker på loppis. Sängborden vi har är också köpta på loppis och de är inte exakt likadana, men det syns inte så mycket! :)

    Vad fin hyllan blev! Tycker det är jättefint att använda en tallrikshylla till barnböcker! :)

    Kram Anna

    SvaraRadera