måndag 12 september 2011

Litens sovrum

Tjingeling!


Hur har ni det? Är det lika regnigt hos er med? Men det är tur att det kan skifta snabbt.

Nu har vi börjat renovera de två små rummen uppe och det ena ska bli Litens sovrum och det andra Litens lekrum. Det är sovrummet som jag tänkte visa lite bilder från idag.

Vi har bytt ut mattorna till nya mjukare, vinylmattor som ser ut som gamla trägolv i en grå ton. På tre väggar är det vita pärlspont panelskivor och på den fjärde ska det vara en fondvägg med tapet (väggen mot snedtaket). Vi vet inte riktigt än vilken av de två tapeterna det blir, men jag kan säga att jag är riktigt sugen på den ljusblå/vit randiga. Tycker att det ska vara en varm färg i ett sovrum.




Vinylmatta från Gerflor "farm pécan" - den är ljusare än vad bilderna visar.

Vad tycker ni - visst kan man väl ha en ljusblå/vit randiga tapet även i ett tjejrum?
Jag är nog inte så där riktigt tjejig av mig och tycker att blått och grönt är killfärger och att rosa och rött är bara till tjejer. Rött är jättefint på killar och vissa rosa kan vara jättefint med. Men en rosa/vit randig tapet i ett killrum vill jag verkligen inte ha.

Det är så härligt när man ser det fina resultatet efter så mycket slit. Det är därför man får orken att fortsätta.

14 kommentarer:

  1. Snyggt golv!!! Jag tror det blir jättefint hur ni än gör, så klassiskt med randigt!
    Måste bara tillägga att min favvo-ben&jerry är half-baked, Love it!!
    Ha en bra fortsättning på veckan, kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Klart man kan....kommer bli jättefint ;)) Fast precis som du säger rosa kanske man inte sätter i ett pojkrum!
    kram susanne

    SvaraRadera
  3. Jätte fina tapeter.
    Ha en fin måndagskväll. Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Verkligen fin matta! Vi har vätet smarta från fredlig i badrummet, väldigt bra kvalite men golvläggaren sa att den var svårlagd pga sin tjocklek och hårdhet.
    Klart ni kan sätta den tapeten :)
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Hej de kommer bli jättefint. Spelar nog ingen roll vilken tapet du väljer. Varför inte ljusgrönt eller ljusgult, passar ju både kille o tjej.

    Golvet var verkligen ursnyggt! Gillar panelen, har aldrig sett att det finns i "skivor" o sätta upp. Va smidigt!

    Ha en skön dag
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Så roligt att göra i ordning rum till Liten.
    Tapeten passar nog både flickor och pojkar tycker jag.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Den blå tapeten är jättefin. Min dotter älskade blått när hon var liten, till mitt stora förtret! Har man 3 killar och en tjej, så tycker man som mamma att kanske lite rosa, någon gång, men nej, det var blått för hela slanten./Christina

    SvaraRadera
  8. Gillar också den ljusblå, tror det kommer bli fint vilken du än väljer ;)
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Så fint det blir!
    Tycker absolut att man kan ha den ljusblå till båda, lite textilier o annat smått o gott till det sen så blir det nog jättefint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  10. Så snyggt! Och jag tycker absolut att man kan ha blått i tjejrummet - låt dig inte styras av normerna. Tapeterna är jättesnygga och jag hade nog valt den blå.

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Vilken snygg matta! Ja, randiga tapeter är så fina och jag tror att det blir superduper med den blåvita. Här stormar det idag! Skönt att vara inne och mysa!

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  12. Åååh så fint det ska bli!
    Jag skulle välja den blåa tapeten. Det är fint med lite olika pasteller och en ljusblå grund blir ju toppen :)

    Tyvärr inga andra HD tavlor utan jag valde den som jag tyckte var finast :)

    Kram/Julia (Julias vita drömmar)
    jag förstår inte varför jag inte kan kommenetar som vanligt längre :(

    SvaraRadera
  13. Absolut snyggt med den blåvita.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Åh så fint!!! Du kan absolut ha blått. Jättefint golv oxå. Sånt skulle jag kunna tänka mig. Men min sambo vill bara ha klickgolv.

    Kram Verra

    SvaraRadera