onsdag 6 april 2011

Fler som tänker muminhus...


Hej!


Jag blev så snopen när jag såg en byggbeskrivning av ett muminhus i en ny tidning som precis kommit ut. Det första jag tänkte på var om någon i vår närhet har släppt vår beskrivning. Men när jag började läsa mer så skiljer sig beskrivningarna lite och de har byggt lite mindre och lite annorlunda än vi (sen har de målat i en helt annan färg). Sen att insida och loftet är precis som vår beskrivning är verkligen överraskande. Men visst är det blåa muminhuset väldigt likt vårat om ni tittar på den andra bilden?


Lite roligt att fler har tankarna på ett muminhus som lekstuga. Så är det fler som är sugna på en annorlunda lekstuga så finns en byggbeskrivning i nya tidningen från Hus&Hem " Snickra & Fixa"


Välkommen till muminhuset, världens tuffaste lekstuga


Sovloftet är exakt lika, med räcket och repstegen mm.


Slående likt vårt blåa muminhus


Detta vore väl drömmen min damer. Helt sjukt vad avis man kan bli på ett så fint växthus.


Och denna fina trappa med förvaring under....



Lite roligt och överraskande att flera människor kan rita ungefär samma byggbeskrivning utan att ha sett något liknande i verkligheten.


Nu ska jag läsa vidare och drömma mig bort i de andra härliga idéerna i tidningen.


9 kommentarer:

  1. Det var verkligen likt erat muminhus.
    Ett sådant växthus vore en dröm helt klart, jag får nog bli glad om det blir en drivbänk i sommar ;).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Mysigt!
    Ha en fin dag.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Ja de va verkligen likt erat. Va fint de va sen då!!!!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja det var väldigt likt ert hus! Vad konstigt det kan bli ibland. Växthuset var jättefint-ett sånt skulle jag inte ha något emot att ha:)
    Ha det gott
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  5. Ert muminhus är verkligen fint! Önskar att jag kommit på en sådan idé innan vi köpte vår lekstuga till töserna. Har sett någon som ser ut som villerkulla också!
    Ha det bra!
    Ullis

    SvaraRadera
  6. God kväll!

    Vad lustigt men det kan ju vara att vi många har samma tankar ellr ?
    Fint är det iallafall :)
    Den fina växthuset, tänk att ha ett sådant och trappan var ju jätte fint!
    Var dom i den tidningen?
    Kanke värt att köpa men annars har man ju
    så många fina bloggar här ute att titta.

    Ha en fin kväll!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  7. Hej Teres!
    Jättefina hus och vilka underbara betongrosor du har gjort.
    Du har en överraskning hos mig så titta gärna in.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  8. åh den tidningen vill jag köpa! :) fast just nu skulle jag behöva en beskrivning på ett plank..

    kram & ha en fin dag
    Tiina

    SvaraRadera
  9. Köpte själv den tidningen i veckan, här uppe hos oss finns det flera muminhus tror det blev en liten epedimi för några år sedan och då byggdes de över allt.
    Ha en bra dag.
    Theres

    SvaraRadera